Które z pokarmów pomogą obniżyć cholesterol?

Konsekwencją nieodpowiedniej diety jest ryzyko zachorowania na wiele poważnych, trudno wyleczalnych chorób. Najbardziej powszechnymi oraz uznawanymi za choroby cywilizacyjne są schorzenia układu krwionośnego. Jednym ze sposobów na ich uniknięcie jest dbałość o bilansowanie dietą złego cholesterolu we krwi, jak możemy przeczytać na stronie Vita Buerlecithin. Jego negatywny wpływ na organizm funkcjonuje poprzez osiadania frakcji tłuszczowych na tętnicach, co utrudnia przepływ krwi w organizmie i w efekcie prowadzi do zatorów.

Chcąc zapobiec narastaniu ilości cholesterolu LDL, należy stosować się do zaleceń diety niskocholesterolowej. Według jej zaleceń wskazanym jest aby spożywać składniki, które pomogą walczyć z pośrednimi przyczynami podwyższonego cholesterolu, jakimi są między innymi spowolniony metabolizm, nadwaga oraz używki. Szczególne znaczenie w walce z cholesterolem posiadają płatki owsiane, które przyspieszają pracę metabolizm, ze względu na dużą zawartość błonnika.

Istnieje wiele wersji tradycyjnej owsianki, którą najlepiej jest przyrządzić samodzielnie w domu, wzbogacając smak i wartość odżywczą suszonymi owocami. Duże dawki błonnika zapewni także spożywanie roślin strączkowych. Niemała rola w zmniejszaniu ilość frakcji LDL czyli złego cholesterolu, przypada jego dobremu odpowiednikowi, jakim jest gęsty cholesterol HDL.  W pożywieniu znajdziemy go w rybach oraz innych produktach bogatych w kwasy omega-3.

Wskazanym jest, aby dieta na cholesterolbyła komponowana ze świeżych owoców oraz warzyw. Spore skłonności w bilansowaniu cholesterolu we krwi wykazują jabłka, marchew, grejpfruty, czosnek, borówki oraz wiele zielonych warzyw.

Odpowiedz